maandag 3 december 2007

Met grote dank aan mams!








Creativiteit zit bij ons in de familie, het zit zogezegd in de genen. Mijn vader is creatief (hij tekent en tovert met woorden - daar helpt zijn dislexie heel goed bij - hij verzint de meest originele verbasteringen!). Mijn moeder is creatief met stofjes. Vroeger maakte ze kleren voor mij en mijn zusje. En ook mijn pop en barbies vergat ze niet. Vaak - als ik 's ochtends in de huiskamer kwam - stond daar mijn lievelingsbarbie in de meest mooie sprookjesjurk. Ook nu is ze nog steeds bezig met lapjes. Sinds een jaar of 5 is zij een fanatiek quiltster. Ze geeft workshops en cursussen, staat op markten en beurzen en beheert de startpagina http://quilten.startpagina.nl/. Kortom; ik heb de creativiteit niet van een vreemde.

Op de kamer van B was nog 1 kale muur. Eentje die zo onhandig is omdat er een wastafel zit en omdat er al een luie stoel staat (waar we vervolgens eigenlijk nooit in zitten :-s). Dus daar moest iets komen... iets moois... Juist: een zakkenquilt! Op internet heb ik gezocht of zoiets bestond maar kon eigenlijk niet iets vinden dat me aanstond, dus heb ik zelf mijn potloden en papier gepakt en een ontwerp gemaakt. Zie hier het resultaat! Prachtig he?

Over kale muren gesproken; mijn moeder had stiekum per ongeluk expres gezien dat wij nog een kale muur op de slaapkamer hadden. Hadden inderdaad want daar hangt nu ook een mooi kunstwerk van mijn mams!

Mam, ontzettend bedankt voor het nog gezelliger maken van ons huis!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Graag gedaan hoor Lin.
Je hebt er mooie foto's van gemaakt; de quilts komen zo heel mooi uit!
Ik kom ze binnenkort in het echt bewonderen. En natuurlijk kom ik voornamelijk voor Bouke, want die heb ik al veel te lang niet meer gezien, gevoeld en geroken :-)

groetjes, oma Mia