vrijdag 18 januari 2008

Projectjes

Zo kun je ineens inspiratie hebben! Vanmorgen kreeg ik een mail van één van de meiden van de zwangerschapsgym en vele mailtjes volgden. Waaronder die van Janine. En Janine zag dat ik ook een weblog had. Toen werd ik nieuwsgierig... hoezo ook? Na wat viswerk heb ik dus net haar weblog zitten lezen. En ja, dan borrelt en bruist het weer van de inspiratie (dank je wel Janine).

Nog zo'n projectje (was het onderwerp van die alinea hiervoor een projectje dan? Ja, een langdurig projectje met hoogte- en diepte- (lees: stilte-) punten.
Ik heb me ingeschreven bij een sportschool! Mijn conditie laat te wensen over, evenals mijn gewicht. Daar moet dus drastisch iets aan gebeuren. De eerste stap is gezet. Hoewel 'stap'?, het was redelijk eenvoudig; via internet met een paar klikjes en het invullen van wat veldjes ben ik nu Lid van de Sportschool. Ben nog geen 1 keer geweest maar dat maakt niet uit. Ik voel me nu al slanker en fitter!

Projectje 3: het doorslapen van B. Hij kan het wel! Dat hebben we al een paar keer mee mogen maken (heerlijk die nachtrust). Zijn timing is alleen niet altijd even gunstig afgestemd op ons dag- en nachtritme. De afgelopen twee dagen proberen we hem 's avonds wat langer wakker te houden zodat hij geen 'marathon' kan maken van 6 a 7 uur slaap. Dit lijkt te werken. Ook geven we hem 's nachts steeds minder voeding zodat hij straks echt zonder kan. Ook dit lijkt te werken. Nu de timing nog. Hij krijgt om 22.00 uur de laatste fles en slaapt tot een uurtje of 5. Je zou denken, logischerwijs, dat als je de laatste fles een uurtje later doet, hij dan ook een uurtje later wakker wordt... B snapt deze logica nog niet helemaal want dit werkt dus (nog) niet. Tenminste, een paar weken geleden nog niet. Maar nu is B ouder, wijzer, sterker en groter dus zou hij het nu snappen? We hopen het, want nu ik weer aan het werk ben, is het errug fijn als B 's nachts net zoveel slaapt als zijn papa en mama.

2 opmerkingen:

Janine zei

Niets te danken Linda ;). Nou ben ik toch benieuwd waar ik je inspiratie voor gegeven heb!

En tja, dat doorslapen. Mads maakt de ruk ook van een uur of 7 tot 1/2 uur, en dan om 6/7 uur weer. Op zich vind ik dit niet zo erg, want dan kan ik de voeding van 10 uur afkolven (nog BV) en dan hoef ik op het werk niet te vaak te kolven. Voorlopig sleutel ik maar niet teveel en laat het maar aan hem over.

SCRAP-GEK! zei

aaaah wat een schattige foto van bouke...echt zooo lief...en tja...ik hoop voor jullie dat die het doorslapen snel doorheeft...LOL! en goed dat je je opgeven hebt bij de sportschool....ik moet ook nodig eens iets =gaan doen aan het sporten...oeps....mischien ook maar opgeven bij de sportschool??? bleeeh! hihihi! groetjes marije.