donderdag 3 januari 2008

Twee keer de eerste keer

Bouke is gisteren voor het eerst naar het Kinderdagverblijf geweest. Het was een soort wen-dag want ik hoef nog niet te werken. Maar bikkel als ik ben dacht ik dat Bouke best wel meteen een hele dag kon blijven... Dat was toch wel moeilijk! Vooral omdat hij gisterenochtend, voordat ik hem weg bracht, heel vrolijk was! Zelfs het gebruikelijke gepiep als zijn jasje aanmoet, liet hij achterwege. Zucht, die glimlach op zijn smoeltje maakte ondertussen wel dat ik met tranen in mijn ogen mijn kind in de maxicosi aan het hijsen was. Maar nou moet gezegd worden dat ze daar heel goed op hem hebben gepast! Bouke heeft ook gelachen naar de leidsters dus dat gaf mama vertrouwen. Ik was dus een 'vrij mama'. Ik had trouwens wel wat afleiding, ik ben met een vriendinnetje lekker gaan shoppen! De dag vloog voorbij, maar toch was ik heel blij dat ik mijn mannetje weer op kon halen! Helaas had hij het bij aankomst wat minder naar zijn zin; hij was aan het huilen in de wipstoel. Maar bij thuiskomst heeft hij een klein flejs gehad en daarna heerlijk geslapen!


Zoals de titel al doet vermoeden is er nòg een eerste keer! Bouke heeft voor het eerst de hele nacht doorgeslapen!! Hij sliep al een paar dagen zo'n 9 uur achter elkaar, maar die uren besloegen de avond en een deel van de nacht. Nu heeft ons ventje van 22.00 uur tot 07.00 uur geslapen!! Yes! Heerlijk, zo'n goede nachtrust! En dan zijn blije koppie toen ik hem vanmorgen uit bed kwam halen, dat is goud waard!

1 opmerking:

Janny zei

gaaf boekje heb je gemaakt en zo'n eerste keer wegbrengen is altijd moeilijk he, fijn dat hij nu ook doorslaapt!