dinsdag 12 februari 2008

Nieuwe banner

Het is nog niet zo eenvoudig; zelf een banner maken in Photoshop. Maar... het is gelukt! Ik ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat maar voor een eerste probeersel vind ik het niet onaardig...

Sinds afgelopen weekend heb ik dit mooie, veelzijdige programma. Zonder handleiding aan de slag was niet zo'n goed idee (ik dacht echt dat ik dat wel zou kunnen, niet dus!). Maar gelukkig staan er ontzettend veel tutorials op internet. Vanmorgen heb ik me dus een paar lesjes eigen gemaakt: de 'brush' voor de witte bloemen, de 'gradient' voor het kleurverloop, ook de druppels zijn gemaakt met kleurverloop, de tekst is 'ge-embossed' en 'ge-outlined' met hier en daar een bling bling!

Toen moest ik nog opzoeken hoe ik een kader eromheen moest maken... dat heb ik niet kunnen vinden. Maar, na wat zoeken en proberen is het me wel gelukt! Ben eigenlijk stiekum best een beetje trots op mezelf!

Eerst een achtergrond met de bloemenbrush:


Toen de 'bubbles' erbij:


En als laatste het kader, de tekst en de bling bling sterretjes op de tekst:

3 opmerkingen:

Frank zei

Mooie banner schat. Je bent er handiger in dan ik...

nienuh zei

en dan ik...

Marieke Vermeulen zei

Bedankt voor je lieve commentaar op mijn blog! Je nieuwe banner ziet er fantastisch uit!

xxxMarieke