zondag 23 maart 2008

Time flies

Het is al weer een week geleden dat ik voor het laatst gepost heb. De tijd vliegt! Afgelopen vrijdag ben ik met Bouke naar mijn moeder geweest, we hebben daar een nachtje gelogeerd. Voor het eerst sliep Bouke de nacht ergens anders dan in zijn eigen bedje. Meneer heeft ons wakker gemaakt met zijn gehuil om 04.30 uur! Daar ging ik dan met mijn opmerking 'dat ie doorslaapt'. Zucht. Mijn moeder en ik hingen boven het campingbedje en Bouke had de grootste lol. Hem geprobeerd duidelijk te maken dat het toch echt nog midden in de nacht was, muziekbeer nog een keer opgewonden en nog een kus en een knuffel. Toen ging hij gelukkig weer terug naar dromenland en hebben we uit kunnen slapen tot 07.30 uur.



Het was erg gezellig bij mijn mams. Zoals het hoort op vrijdagmiddag hebben we 'geflaneerd' over de markt in IJsselstein. Echt niet omdat ik kaas, vis of plantjes moest hebben, of omdat het zo'n geweldig weer was (het kwam met bakken uit de lucht). Maar om bekenden tegen te komen. Natuurlijk. En die kwamen we! Een oud collegaatje, de directeur van mijn vroegere basisschool, Peter uit mijn oude buurt waar we altijd in de tuin speelden. Tja, oud jeugdsentiment. En natuurlijk pronken met Bouke!



Op zaterdagmiddag zijn we nog naar Nieuwegein geweest, daar overdekt gewinkeld en wol gekocht. Wol? Ja, ik ben namelijk aan het haken geslagen. Haken? Je bedoelt HAKEN?? Jahaaa... Haken is niet truttig, integendeel! Ik wilde bloemetjes haken. En mijn moeder heeft in een grijs verleden heel veel gehaakt dus zij kon het me mooi leren.





Ondertussen werd er thuis flink geklust; we kregen op de eerste verdieping nieuwe kozijnen. Van die kunststof dingen met HR++ glas zodat we die nooit meer hoeven te schilderen. Erg ideaal, zelf met je moeder en je kind de hort op en weer in een verbouwd (en opgeruimd en schoongemaakt!!!) huis terugkomen. Ik vond het een geslaagde combi :-D





3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Lin,

Geweldig die bloemtjes... ik had er een paar besteld via internet maar dat kost behoorlijk dus ik had bedacht om ze eens zelf te gaan maken... Nu ben je me dus voor.

Kun je me mooi vertellen of het te doen is of dat het een moeilijke klus is...

En en ?
Dees

Linda zei

Hoi Dees,

Het is niet moeilijk, maar je moet wel effe weten hoe je moet beginnen. Ik heb veel hulp gehad aan mijn moeder maar ook met het boek (gewoon bij de witte boekenmarkt gehaald) lukt het wel!

Veel plezier met haken!

Anoniem zei

Ok.
Dan ga ik op zoek en dan ga ik het proberen.

Thankx

Dees