dinsdag 29 april 2008

Helmpjesdag

Vandaag was het zover, B's helmpje lag klaar bij de instrumentenmeneer. Wij dus naar Zwolle. De hele middag. Want de helm moest gepast worden, aangepast, weer gepast en nog weer eens aangepast. Gelukkig hadden ze ons daar niet al die tijd bij nodig dus zijn wij de stad even in geweest. Even gewinkeld. En mooie plaatjes geschoten van tulpen. Beetje compensatie voor het helmpje. Zeg maar.



Dus. Nu heeft hij hem. Hij krijgt er een heel ander gezicht door. Ik heb, gedurende mijn twee weken research, heel wat koppies met helmpjes gezien. En ik vond dat ze allemaal zo boos keken. Die kindjes dus, niet de helmpjes. En nu heeft B ook een helmpje en wat blijkt? Ons vrolijke kind, ons altijd (ok, bijna altijd) optimistisch ventje, die altijd lacht en vrolijk kijkt, kijkt nu ineens ook boos. Zucht. De instrumentenmeneer zei dat ieder kindje dat in het begin heeft en dat dat vanzelf wegtrekt... laten we hopen. Ik mis het vrolijke koppie nu al! Nog een keer zucht. Dit is niet makkelijk.

Goed, nu even 'volwassen' uitspraken: ik ben blij dat zo'n helmpje bestaat en dat B weer een rond koppie gaat krijgen. "We weten waar we het voor doen" enzo. Dus, laat komend half jaar maar komen! Wij zijn er klaar voor!






6 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat boos kijken valt best mee voor zover ik het kan beoordelen.
Eigenlijk kijkt hij alleen op de laatste foto een beetje boos.
Jullie moeten er nu eerst allemaal even aan wennen. Misschien is het voor hem nu ook veel moeilijker om te lachen omdat het helmpje wat in de weg zit.
Gelukkig is het ondanks alles een vrolijk ventje en je weet toch waar je het voor doet?
Het gaat vast helemaal goed komen en dan heeft-ie weer een heel mooi rond koppie.
Veel succes met de wen-periode!

Liefs, oma Mia

Anoniem zei

Hoi Lin,

Dit was voor het eerst dat ik een kindje met een helmpje op heb gezien. Het is wat gek, maar inderdaad je weet waarvoor je het doet. En ach het staat eigenlijk ook wel stoer, net of hij net van de moter af stapt....;-)

Succes met de wenperiode... want dat zal wel even gek zijn voor het mannetje

Groetjes
Desiree

Anoniem zei

He stoere knul.....nou papa nog even lief (ernstig mag ook) aankijken voor die gave motor die altijd al had willen hebben! Weet je Bouke, over een paar dagen vergeet je dat je 'n helmpje op hebt en gaat het vanzelf. Papa en mama zullen het moeilijker vinden dan jij denk ik.
Maar later......je zult de meisjes van je af moeten slaan want je was, bent en zult altijd een onweerstaanbaar mannetje blijven!!
Lieve Linda en Frank, jullie doen 't goed... Dikke knuffel, Kootje

Janny zei

ik vind het een stoere helm hoor al zal het even wennen zijn, maar je weet dat het voor een goed doel is!
succes!!

SCRAP-GEK! zei

oooooh het blijft een schatje...ondanks het helmpje hoor! je hebt gewoon een mooi kereltje, het staat hem helemaal niet verkeerd...en dit meen ik echt!!! groetjes marije.

Rozella zei

Het zal wel eventjes wennen zijn maar hou vol, het geeft zeker resultaat. De kleine van mijn broer heeft ook een helmpje gehad en ze heeft nu zo mooi rond koppie...