zondag 15 juni 2008

mooi bruin is niet lelijk

Ik heb laatst wat kleuradvies ingewonnen. Welk kleurtje is nou het meest geschikt? Als je vraagt wat ik mooi vind, dan neig ik naar heldere frisse kleuren; appeltjesgroen, helder blauw en sprankelend roze. Fout, fout, fout! Tenminste, dat zei de kleurexpertdame (en de kapper; hetzelfde persoontje in dit geval).

Ik was mijn kapsel namelijk ont-zet-tend zat! Ik had een uitgroei, daar was de landingsbaan van Schiphol niks bij! Echt, het zag er niet uit. Een paar weken geleden dacht ik, ach de zomer begint, doe er maar een beetje blond doorheen. Fout!!! Echt, mijn haar leek wel oranje! (oke, ik overdrijf ietsjes; het was geel). Echt, ik vond het verschrikkelijk. Door de zon werd het ook alleen maar lichter en dan met die uitgroei... maar goed. Dat tijdperk ben ik voorbij. Vorige week dus naar de kapper gegaan. Een andere kapper dan mijn allereigenste N. Ik bedoel, N knipt prima hoor! Leuke meid, alleen N kan alleen mijn oude kapsel goed knippen. Als ik tegen haar zeg 'doe maar iets anders' loop ik toch weer met hetzelfe kapsel naar buiten (althans, ik zie het verschil niet). Dus, heb wat lef opgezocht, wat durf bij elkaar gesprokkeld en ben naar Een Andere Kapper gegaan. Best moedig vond ik dat van mezelf. En het risico is geloond, ben errug tevreden [foto volgt, mijn haar is nu nattig van het douchen]. De mevrouw-de-kapster-met-kennis-van-kleur deed bij mij een kleuradvies. Met sjaaltjes bij mijn gezicht. En het was echt overduidelijk; harde tinten, felle en koude kleuren maken mij niet fraaier (en nou heb ik juist zo'n leuk knalrood shirt in de kast liggen!!!) Maar de aardetinten etc. passen goed bij mij. Kortom, ben een typische herfstvrouw.

Heb mijn kleding meteen eens aan een kritische blik onderworpen en om eerlijk te zijn; dat valt niet tegen! Alsof je onbewust toch de kleuren kiest die bij je passen (op dat geweldig rode shirt na dan :-/)
But, no way dat ik met gouden sieraden ga lopen. Herfstvrouw of niet maar dat ga ik nu echt niet ineens mooi vinden!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Grappig, zo'n kleuradvies.
Ik heb er ook even naar gekeken en volgens mij ben ik een "wintertype".
En heel toevallig heb ik ook heel veel zwarte en donkerblauwe kleding. Helemaal goed dus!
Ja, ik denk dat je gelijk hebt en dat je onbewust zelf wel weet welke kleuren goed bij je passen. Ik koop wel eens iets in een andere kleur (oranje bijv.) maar dat blijft dan toch altijd ongedragen in de kast hangen. Maar nu weet ik waarom dat is!
Veel plezier van je nieuwe kapsel! Het staat je echt heel goed!

liefs,
oma Mia

Janine zei

Hier nog een winter. Oftewel, koel en helder ;). Kom maar hier met dat rode shirt dus ;).

Overigens zei mijn kleurmadam dat je meestal idd onbewust de juiste kleuren kiest. Behalve als je een dominante mams hebt die een ander type is dan jij.

Ingrid zei

En? Is je haar al droog? Ik ben benieuwd naar je nieuwe kapsel. :-)

Anoniem zei

Hey Linda!
Ik denk, kijk eens wat jij allemaal hebt uitgespookt tijdens je vakantie. Ben je gewoon echt naar de kapper gegaan. Stoer zeg! ben benieuwd naar je nieuwe look.
Geniet nog van je laatste week en tot snel.

X Corinne