zaterdag 4 april 2009

Over Benno, Nikon en amateurfotografie!

Gisteren heb ik de knoop doorgehakt. Na weken van wikken en wegen (goh leuke zin!), was ik er uit. Het moest de Nikon D60 gaan worden!! Een 'instapmodel' wat betreft digitale spiegelreflexcamera's. Toen ik begon met oriënteren zag ik door het bomen het bos niet meer, laat staan dat ik snapte waar het allemaal over ging.
18-55 VR AF-S en AF-I 10,2 megapixel, RAW, flitssynchronisatie, sluitertijden 1/4000 30 sec. Diafragmawaardes 3,5 - 36, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben dus nog lang niet klaar met studeren op de gebruiksaanwijziging. Ofzo.
Wel heb ik natuurlijk braaf gewacht tot de accu opgeladen was voordat ik ermee aan de slag ging. Benno (een alleraardigste verkoper bij de grote Duitse Media gigant) heeft me goed geholpen. Niet in de laatste plaats omdat ik een leuke korting kreeg op deze camera ;-). En aangezien ik toch al wist welke camera het ging worden vòòrdat ik naar de winkel ging (lang leve kieskeurig.nl!), was het voor hem een koud kunstje. Alleen dat wist hij zelf niet ;-)

Maar goed, hier dus wat eerste probeersels, vandaag geschoten met mijn nieuwe gadget. Dat ik er 300 foto's voor moest schieten voordat er iets redelijks op mijn LCD schermpje verscheen, hoeft niemand te weten.





Bovenstaande foto's zijn natuurlijk allemaal puur natuur, niks geen gephotoshop enzo!

Maar op onderstaande foto ben ik los gegaan! Vind hem erg sprekend geworden!!
Vòòr

na

1 opmerking:

Nienuh zei

Mooi! Die camera heb ik ook. Of de d70, maar dat zal niet veel uitmaken gok ik.

Ennuh, ik kom nog terug op het tasje hoor! Als ik iets meer rust in mijn hoofd heb.