donderdag 30 juli 2009

Het kind plast

Nou doet dat het al wel een tijdje. Zo'n 1 jaar, 9 maanden en 2 weken. Ongeveer.
In een luier. En sporadisch in een zwembad. Of tegen mama. Dat gebeurde ook weleens, helaas.

Maar hij kan het nu ook op een andere, nader te noemen plek. In zo'n plastic dingetje met een soort bakje. Een groen nijlpaard eigenlijk. Ik had hem gekocht en heb hem even vakkundig het gebruik van zo'n ding voorgedaan. B ook op zijn hurken en begreep de bedoeling: "uit uit" en sjorde aan zijn broek. Toen hij zijn broek uit had, geen luier meer om had en zijn rompertje voor zijn 'gereedschap' bungelde, kwam het. Het plasje.
Iets te vroeg dus het werd verwelkomd met een "oh oh" van B. En een bedremmeld gezicht van zijn moeder. Toen het kind maar op de nijlpaard gezet.
Geen plas.
Nee, die had hij net op de houten vloer laten kletteren.

Toen d'r af. En d'r weer op. Met een strak smoeltje keek hij me aan toen ik zei dat ie best een plasje mocht doen. Hij herhaalde het nog even om zich ervan te overtuigen dat het echt de bedoeling was dat dat warme goedje IN het potje zou belanden. En zowaar, het lukte!

B's eerste 'plasophetpotje' is een feit! Hoera!!!

1 opmerking:

Mia zei

Wat knap dat Bouke al op het potje kan plassen! Volgens mij is dat erg vroeg hoor. Hier mag je heel trots op zijn !
Geef hem maar een dikke knuffel van mij.

liefs, oma Mia