zondag 9 mei 2010

Iets over een kwast, een doek en verf....

De ingrediënten waren er. Enthousiasme. Inspiratie. Tijd. Just me, myself and I.

Oh en natuurlijk de kwasten... Ehh, de penselen.


En natuurlijk de verf. Laten we vooral de verf niet vergeten.


Oh, en een doek. Ennnnnn een ezel! Ja, die waren er ook.


Kortom, alles aanwezig voor een mooi schilderij voor Bouke's kamer. Dus, daar ging ik. Eerst een ruwe opzet dat al een tijdje in mijn hoofd zat. Zijn naam moest erop, en een uil. Want uiltjes zijn helemaal hot hier in huis (met dank aan Meneer de Uil). Oh, en visjes. Die moesten er ook op. Want visjes zijn cute. Dus schetser de schetste ik en daar stond zowaar ineens in potlood een ontwerp op mijn grote witte doek. Best in verhouding en ook wel een goede compositie. Maar toen wilde ik een basiskleur aanbrengen. Uhh, eerst mijn fijne geschets wat duidelijker gemaakt zodat het door de eerste laag verf heen zou schijnen. En dat werkte! Eureka! Toen nog wat geschilderd, en nog wat en nog wat. En toen kon ik niet meer wachten met het verdikkingsmiddel in tubetjes waarmee je mooie lijntjes kunt maken. Precies. In theorie. Want in de praktijk bleek dat me toch effe een partij moeilijk! -zuchtsteunvloek (hee, dat mocht want ik was alleen!)-

Maar goed... beelden zeggen meer dan duizend woorden. Zelfs nu ik een dappere poging gedaan heb om het resultaat een beetje in te leiden -so be kind to me, please!- hier dan toch maar... uhh, het resultaat. Ofzo.

Oh ja, instructies voor het bekijken: het is bedoeld voor een KINDERslaapkamer



Edit 20.35; de ondertoon spreekt boekdelen; ben nogal niet tevreden. Maar ik heb wèl een compliment gekregen... thanks!

2 opmerkingen:

Mia zei

Onze complimenten! Willem en ik vinden het heel knap gemaakt. Het ziet er heel leuk uit en we komen het gauw een keer in het echt bekijken.

liefs, Mia

Anoniem zei

ook mijn complimenten, ik ben schilder van beroep en probeer nuu ook wat te schilderen, erg leuk, maar erg moeilijk

Gr
Marcel
http://www.goedhuysverf.nl