zondag 1 augustus 2010

Groot bed

Heerlijk, weer zo'n kindloos weekend. Begrijp me niet verkeerd, met een traan in mijn hart neem ik afscheid op zo'n bewuste vrijdagavond. Maar zodra die traan is opgedroogd kan het genieten beginnen. Tijd voor mezelf. Een heel weekend in het vooruitzicht. Echt zalig vind ik dat. Er schieten me dan verschillende plannen te binnen die ik dan keurig op een lijstje zet. En aangezien ik nogal verslingerd ben aan mijn laptop leken me digitale post-itjes wel handig. En weet je? Ze bestaan ook nog -blij-. Dus ik heb nu tig lijstjes op mijn bureaublad. Handig joh! Op die lijstjes allemaal plannen voor dit weekend. Maar ook lange termijn plannen en lijstjes met andere dingen. Bijvoorbeeld wat ik nog nodig heb aan tuingereedschap. En welke boeken zussie geleend heeft voor de vakantie. Dat soort lijstjes. Maar goed, het lijstje met de plannen voor dit weekend dus:

- planken kopen B's kamer
- kussen met uil maken Bouke's kamer
- administratie ordenen
- boodschappen
- badkamer schoonmaken
- gehaakte kussenhoezen verder afmaken

Maar niet: groter bed kopen voor B. Neen, dat stond er niet op mensen. Maar toch gedaan he! Een heel mooi groot meegroeibed voor de kleine man. Kan ie verder groeien. Is toch handig. Op zich ;)

Goed, en zo geschiedde. Gisteren, nadat ik bij zussie geweest was (lang verhaal, doet er niet toe, hè zussie? ;)) ben ik op de terugweg naar Ikea gereden. Daar 'even' een bedje gescoord. En een lattenbodem. En een matras (ja, met een bedje alleen ben je er nog niet!). Oh, en natuurlijk hoeslakentjes en een dekbed en overtrekken -zucht-. Een rib uit mijn lijf kan ik je vertellen.

Toen de volgende uitdaging, hoe krijg ik dit eigenlijk mee in mijn peugeotje 206? Oke, coole blik, kar naar de auto geduwd (want auto ophalen en kar laten staan als je in je upje bent doe ik niet zo makkelijk. Je weet nooit. Mensen die op B's nieuwe bed azen enzo, brr!). Goed, plan de campagne. Eerst die achterbank maar eens plat. Autostoel eruit. So far so good. Toen de kleine spullen erin (ja, zelfs het matras was klein (een wonder hoe ze het voor elkaar krijgen maar er zat geen zuchtje lucht meer in de opgerolde verpakking). En toen die zware, grote, onhandige doos. Tegen de achterkant aangezet en zo naar binnen gekieperd. Ja, zo easy was dat. Hij lag erin!
Maar wel met een uitstekend kontje.
Ai.
En toen mensen, toen kreeg ik hulp aangeboden!
En dat is een beetje dubieus. Want je wilt het snotmiljaar gewoon graag zelf oplossen ja! Regelrechte girlpower! Brute kracht!
Maar ja. Je snapt zelf ook wel dat die hulp eigenlijk wel broodnodig was. Dus oké, hij mocht zijn mannelijkheid tonen. Ik liet hem zijn ego groeien. Weer een goede daad verricht zeg maar.

Dat ik thuis dat kreng weer uit de auto moest krijgen was van latere zorg. En eigenlijk geen zorg. Want F kwam even langs met B -hoera!- en heeft de doos uit de auto getild. In zijn upje. F dan, niet B -duh!-

*stroopt mouwen op, legt spullen klaar, bereidt zich mentaal voor op Technische Klus*
Alles onder controle dus. Eerst foto gemaakt van B's ledikant. Want die gaat op Marktplaats een nieuwe eigenaar vinden. Vast.



Toen ledikantje uit elkaar. Easy! Echt, een wasmachine aanzetten is moeilijker. Meteen naar zolder gebracht, want hé, anders staat ie ook maar in de weg. Toen De Grote Doos opengemaakt. Onderdelen geteld (want ja, zo ben ik). En de gebruiksaanwijzing erbij gepakt (mannen slaan dit deel van het stappenplan over. Geen idee waarom. Het is zó handig zo'n gebruiksaanwijzing!).



Kijken, boutje/nippeltje/moertje/schroefje erin, weer kijken, even de boel aandraaien. Et voilà! Een groot bed voor kleine man :D



En let even op het dekbedovertrek mensen. Die heb ik gestreken. Gestreken! Ik strijk natuurlijk nooit dekbedovertrekken. Maar nu wel. Omdat hij over 1 nachtje weer thuis komt slapen. In zijn eigen nieuwe grote bed.

Gut, ja. Voor de oplettende lezer. Nee, ik heb zeker meer dan de helft van het lijstje nog niet gedaan. Maar het weekend is nog niet voorbij. Vandaag nog de héééle dag. Met zussie naar de boekenmarkt in Deventer -grijns-.

Over twee weken weer zo'n weekend -verheugje-.

2 opmerkingen:

Nienuh zei

Wat een leuk bed. That reminds me, ik moet volgende week onze beddenleverancier maar eens bellen. levertijd 5 weken, dat was afgelopen week geloof ik. Dus ik hoef het bed niet zelf op te halen, maar wel de matras, de dekbedovertrek, de ... *zucht*. Volgende week ook maar Ikea.

Antje zei

leuk leuk!!!
En je had een erg leuk ledikantje, hoor!!!