dinsdag 21 september 2010

mutserig knus

Ik kan blijven proberen dat te ontkennen. Of te negeren. Maar de behoefte blijft. Om mijn huis gezellig en knus te maken...... met mutserige dingen.

Hoe mooi ik het strakke uit de woonbladen ook vind, in mijn huis moet het gezellig. Ik kan het niet helpen. En ik heb ook maar besloten dat dus dan ook maar niet te doen. Zo ben ik aan de slag geweest in de gang en in de woonkamer. Mijn gang zit momenteel in de het-wordt-steeds-gezelliger-fase. De kringloop heeft er leuk aan verdiend kan ik wel zeggen. Het tafeltje was mij eigenlijk te duur en liet het (met pijn in mijn hart) maar staan. Om vervolgens een kwartier voor sluitingstijd terug te rijden om het alsnog te kopen. Want toen ik mijn gang eens even bekeek. En het hoekje waar dat tafeltje moest komen eens even met mijn timmermansoog aan een kritische blik onderworpen had, vond ik dat dat dus best wel zou moeten kunnen passen.

Bij de kassa, met het tafeltje ofcourse, gaf ik die meneer met de vragende blik van 'heb ik jou hier net niet ook al gezien?' het antwoord door te zeggen dat ik het tafeltje te leuk vond om hem te laten staan maar dat ik hem ook wel wat prijzig vond. De meneer in kwestie vond dat zelf ook wel want hij bood me 2 euri en 50 euricent korting. Toe maar!

Later een keertje. Toen ik weer bij de krinkelwinkel* was, kocht ik dit rekje (voor slechts 1,50) en de glaasjes(voor slechts 0,20 cent per stuk). Leuke score, al zeg ik het zelf! En de leuke-gang-in-wording wordt steeds leuker :)



Dan de woonkamer. Mijn tafel was aan één kant (daar bij de muur) één grote vergaarbak van post, tijdschriften, bonnetjes, dingetjes die ik nog op moest ruimen maar waar ik geen plek voor had. Je kent het wel. Volgens mij heeft iedereen zo'n plek in huis. Toch? Ja, precies.

Maar ik was dat een beetje zat aan het worden. Want vanuit mijn zithoek (sjieke omschrijving voor bank) keek ik recht tegen die 'rommel' aan. Dus opruimen was het devies! Alles netjes in mappen gedaan, tijdschriften in de tijdschriftenbak en prullaria uhhh, ergens in een kast -ofzo-.

En er wat gezelligs neer gezet. Dienblad bij F weggekaapt (dank je wel!), mooie kaarsen erop en mezelf een mooie kandelaar cadeau gedaan.

Et Voila!



Ik ben errug tevreden!

Oh ja, last but not least. Deze foto kwam ik net nog tegen! Knusserige mutserigheid op 't kleinste kamertje :)



*uitspraak van B, 'krinkelwinkel' in plaats van 'kringloopwinkel' :)

Geen opmerkingen: