woensdag 6 oktober 2010

weg dinsdag, hallo zaterdag :)

En toen was ineens mijn laatste vrije dinsdag voorbij. Voorlopig dan. Mijn laatste vrije dinsdag waarop B en ik samen keuvelen. Samen wakker worden. Hij ietsje eerder dan ik. En ik wakker word gemaakt doordat hij bij me in bed kruipt, zachtjes. En onder mijn dekbed kruipt en me een kus op mijn wang geeft. En daarmee zeggen wil: mama, ik ben wakker! Wat ie ook weleens doet; in mijn oor, veel te hard naar mijn zin ;)

En dan vraagt hij of ik de laptop op wil halen want dan moeten er tekenfilmpjes gekeken worden. En spelletjes op de site van Nijntje en Sesamstraat. En terwijl hij zich aan het vermaken is, probeer ik nog even te slapen. Wat natuurlijk nooit lukt. Omdat ik het veel te leuk vind om te zien hoe hij spelletjes aan het doen is. En omdat hij steeds iets vertelt en dus veel te veel praat ;)

Samen de was opvouwen, douchen, aankleden... ook van die vaste dingetjes op de dinsdag. Daarna ontbijten, gewoon voor de televisie. Omdat het kan. En dan boodschappen doen bij Joanne. Joanne is onze 'eigen' cassiëre bij de AH. Joanne kent B al vanaf zijn geboorte... iedere dinsdag komen we bij haar de boodschappen halen. Maar vandaag was de laatste dinsdag (voorlopig dan, ik herhaal het nog maar eventjes). Want vanaf volgende week wordt het een beetje anders als op woensdag mijn opleiding binnenhuisarchitectuur begint. Daardoor ga ik op dinsdag werken in plaats van woensdag en komt ons keuveldagje te vervallen.

Niet meer 's ochtends met dat kleine handje in mijn hand door het dorp lopen op zo'n heerlijke doordeweekse dag. Want dat gaf altijd zo'n heerlijk 'stiekem' gevoel omdat alle grote mensen werken en alle grote kinderen op school zitten.

's middags naar de kinderboerderij fietsen omdat het kan. Kleien, tekenen, meehelpen in de tuin. Of als het regende 'even' naar Ikea. Een enorm succesnummer omdat hij met iedereen een praatje maakt die ook maar enigszins geinteresseerd naar hem (om)kijkt. Je bent zó twee uur verder. Ik overdrijf niet. En dan hebben we alleen nog maar de bovenverdieping gehad. Echt waar.

Het wordt een beetje anders. Qua dagen. Niet qua inhoud. Want komend half jaar gaan we dat gewoon allemaal nog steeds doen. Op zaterdag. Onze keuvelzaterdag!



P.S. Hij loopt er niet altijd zo bij hoor :) Alleen als we 's ochtends heel lui zijn. Lekker nog in onze pyjama. En vooral de laarzen aantrekken van mama is dan leuk om te doen natuurlijk ;)

Dus als je ons zoekt... wij keuvelen wat :)

3 opmerkingen:

Janny zei

Ach wat een geweldige foto! Klein mannetje in grote laarzen van mama. Mooie metafoor van je verhaal: mama en Bouke samen aan het genieten van hun vrije tijd samen! Mooi, lief geschreven.....

Alice zei

Wat leuk geschreven en wat een geweldige leuke keuveldagen. Jammer dat het vervalt, maar goed dan de zaterdag, iets om elke week naar uit te kijken.
En wat een geweldige foto, heerlijk toet.

Gr. Alice

Anoniem zei

Hé Linda, wat leuk dat je een nieuwe opleiding gaat doen!! Gaat je vast lukken gezien al jouw creatieve knutsels op deze site!
Dikke knuf voor jou en Bouke, liefs K'oma Loes.