donderdag 19 mei 2011

Iets met tandjes

Tijdens het eten vanavond had kleine man praatjes voor tien. Na even een stilte en ik me begon af te vragen of zijn gespreksstof op was vertelde hij dat oma altijd zó doet. En hij trekt vervolgens het gezicht van iemand die het onderste kunstgebit eruit kiepert.

Of ik dat ook kan, vroeg hij. Nee zeg, gelukkig niet. Ik heb mijn eigen tanden nog.

"Oh."

Ik vertelde dat oma een kunstgebit heeft en dat ze dat daarom kan.

"Oh. Opa kan dat niet."

"Dan zal opa nog zijn eigen tanden hebben denk ik."

"Oh. Heb ik ook mijn eigen tanden?"

"Ja, lieverd jij hebt ook je eigen tandjes"

"Hoe heten die tanden ook al weer?"


Ik legde uit dat ik grote mensen tanden heb, en dat hij een melkgebit heeft.

"Ohhhhh en als ik ijsthee drink, dan heb ik een ijstheegebit!"