zondag 19 juni 2011

Over een krukje

Gisteren snuffelde ik weer wat bij de plaatselijke kringloopwinkels. De score? Een paar roze bloempotjes, een oud groen blikje en een krukje.

Een heel oud krukje. Denk ik. De pootjes zitten een beetje los. En er zit zo'n ouderwetsch stofje op. Zo eentje die past in het interieur van een oud omaatje. Die haar voeten er 's avonds op legde zodat ze lekker kon uitrusten. Het krukje trok mijn aandacht. Daar in die kringloopwinkel tussen allemaal andere mooie oude meubeltjes. Ik was er al langs gelopen maar ik liep weer terug. Het riep "koop mij. Ik doe het heel goed als je me opknapt. Echt. Heus." Tja, en dat kon ik niet weigeren mensen. Neen, het krukje moest mee. Voor 5 euro. Maar al was het het dubbele geweest, dan had ik hem ook gekocht.



Vandaag haalde ik de stof eraf. Toen bleek er nog een laag stof onder te zitten. En op een versleten plekje zag ik dat daar nòg een stofje onder zat.



Die stofjes heb ik laten zitten, ze voelden zacht aan en dat is handig als 'vulling'.

Toen schilderde ik de pootjes mooi roomwit. En daarna deed ik er een nieuw stofje omheen. Het mooiste stofje dat ik heb. Want dat verdient dit krukje. Het krukje met een verhaal. Vast en zeker.

5 opmerkingen:

creathea zei

Mooi hoor, kan me voorstellen dat dat krukje riep "koop mij". maar ook het oude omaatje met haar rustende voeten kan ik me levendig voorstellen. Mijn oma had nl ook zo'n krukje :-)

Janny zei

Ja!! Wat een mooi krukje heb je er van gemaakt! Met een prachtig stofje ook. Kun jij ook best even met je voeten op hoor, om bij te komen van alle stress....
liefs
Janny

mEET zei

wauw! mooi! krijg gelijk zin om morgen naar de kringloop te gaan :)

Mia zei

Ja, ik ken die bankjes nog wel, van vroeger bij oma. Zelf heb ik zo'n ding nooit gehad; nogal truttig vond ik.
Maar zo ziet zo'n ouderwets haardbankje er veel leuker uit!
Creatief gedaan hoor!

made by Mriek zei

Hij is echt leuk geworden!! :D
Ook zo leuk dat je het beertje erop hebt gezet!
Liefs,
Mriek