zondag 9 oktober 2011

Over een kussen en een kastje

Gisterenavond ben ik begonnen met het maken van een -soort van- vintage kussen. Tussen mijn stoffen heb ik gezocht naar verschillende soorten witte stof, veelal restjes van ooit gedragen bloesjes. Lapjes die nog over waren van een grotere lap maar die ik niet weg kon doen, etc.


Op de lapjes die ik aan elkaar heb genaaid heb ik verschillende applicaties genaaid. Een huisje uit een stofje van Ikea. Verschillende gehaakte rondjes, lapjes uit mijn lappendoos als luikjes en haakgaren gebruikt om een stiksel erop te naaien.


Ook kreeg ik vanmorgen een soort van onrustig gevoel. Er ligt al jaren een klein ladenkastje te wachten om opgehangen te worden. Omdat dat vast niet zou gebeuren als ik niet zelf stappen zou ondernemen ben ik op zoek gegaan naar schroeven. En pluggen. En om het nog wat moeilijker te maken moesten die twee dingen ook van hetzelfde formaat zijn. En toen m'n boormachine opgezocht. Die ik ook vond -gelukkig-. En toen wilde ik beginnen. Tot ik tot de ontdekking kwam dat ik ook een boortje nodig had. Zucht. Gelukkig vond ik die ook dus ik ging dapper aan de slag. Boren, plug erin. Schroef erin. So far so good. Ophangen. En toen hing ie scheef.

Dat was echt niet leuk niet.

Maar hé ik ben niet voor één gat te vangen. Dus boorde ik er in totaal 4. Voor 2 schroeven. Ja hoor eens, dat ziet niemand hoor!
Kijk maar!




1 opmerking:

Janny zei

Meid, groot gelijk heb je, dat ziet niemand! En wat ziet het er leuk uit zo, met de foto's van de kleine grote man er naast!
Het kussen is ook erg leuk zeg, wat een leuk idee.
liefs