zaterdag 22 oktober 2011

Van peuter naar kleuter

Moet zeggen dat het redelijk ongemerkt ging, het afgelopen jaar. Maar ineens stond toch ineens zijn verjaardag voor de deur. En niet zomaar eentje...


Vorige week zaterdag was het zover. De transformatie van een peuter naar een kleuter. En dat vierden we natuurlijk zoals het hoort met taart, slingers en cadeautjes! Meneer genoot met volle teugen!


Ook op het kinderdagverblijf was hij het stralende middelpunt. Hij kreeg een mooie muts en mocht kaarsjes uitblazen.... 


En mocht trakteren...


Dat het meteen zijn laatste dag was op het kinderdagverblijf vond ik moeilijker dan hij. Hij liep lachend en blij het gebouw uit en zwaaide naar de leidsters. Vanaf maandag gaat mijn kleuter naar school. Nu voor het 'echt'!

Voor de traktaties heb ik trouwens autootjes gemaakt van stof. Kleine man heeft deze ingekleurd met textielstiften. Aan één kant een lintje eraan om ze op te hangen, aan de andere kant een touwtje met spekjes als 'rookwolkjes'.
Uit een oude linnen broek heb ik stukken stof geknipt


Op internet een plaatje gezocht van een auto en deze overgetrokken op de stof


Kleine man is ze mooi aan het inkleuren (uiterste concentratie ;))


Met de naaimachine heb ik ze dichtgemaakt, lintjes eraan gedaan en gevuld met kussenvulling


Kaartjes en spekkies eraan...





Aan een houten latje met een lintje en klaar zijn de traktaties!


3 opmerkingen:

Alice (minimij) zei

Het duurt nog wel even, maar ook ik moet volgend jaar aan geloven.
Wat een geweldige traktraties heb je gemaakt zeg en wat een stoer mannetje dat hij zonder achterom te kijken het KDV uit wandelt om daar niet meer terug te komen. Ik hoop dat hij het erg fijn gaat hebben als kleuter zijnde op de basisschool, weer een nieuwe fase.

Rosanne zei

Wat een te gekke traktatie!! Heel orgineel!

made by Mriek zei

Nog van harte met je grote man!
Wat een geweldige traktatie! Erg leuk!!
Liefs,
Mriek