woensdag 12 oktober 2011

voor en na

Dit angstige smoeltje, vond het allemaal even Helemaal Niet zo Leuk. Hij vroeg al weken wanneer hij nou ein-de-lijk naar school mocht...



... maar toen het eindelijk zo ver was, had hij even niet meer zoveel praatjes. Hij mopperde, hij wilde niet want "het is er niet leuheuk!" Dat ik dat niet snapte bezorgde hem fronsende wenkbrauwen.

Tuurlijk snapte ik het wel. Dat het gewoon best eng is om naar een klas te gaan met een nieuwe juf en allemaal kindjes die je niet kende en een school die je niet kende. Maar ik deed alsof het het allerleukste is wat hem kon overkomen. Met een blij gezicht en een hoog stemmetje: schóól! Wéét je wel hoe vet cool dat is?!

Maar het werkte niet. En dus hij wilde zijn jas niet uit. En hij wilde niet achter mijn benen vandaan komen. Zelfs kleien kon hem  niet bekoren (en dat wil wat zeggen!). Tot de juf en ik even doorpakten. En ik met tranen in mijn ogen het lokaal uitliep. En hem gemaakt blij gedag zwaaide vanaf een heel nat schoolplein.

En ik het thuis even op een brullen zette. En ik dus maar een lekkere kop koffie voor mezelf maakte, met een gevulde koek erbij. En dan toch maar boodschappen ging doen, zonder mijn bijna ex-peuter.

Tot de juf belde. Foute boel, dacht ik. Maar de juf belde juist om te vertellen dat het hartstikke goed ging. Hij had gespeeld met de andere kindjes, ze hadden naar een verhaaltje geluisterd en hij zat nu in de kring zijn Liga Milk Break Koek op te eten en had het enorm naar zijn zin.

Er viel een last van mijn schouders... zo kende ik mijn kleine grote vent weer :)


En thuis? Had hij weer praatjes voor 10! Hij vertelde over dat hij de reus mocht zijn en dat er een hele grote televisie was, maar niet zo groot als bij Cars (bioscoop) en dat hij een koek had met wit er in en dat die vierkant was en dat hij moest kloppen en dat het meisje zei, mag ik buiten spelen en dat dat niet mocht en dat hij aan de hand van de juf naar buiten mocht lopen, voorop en dat hij mij buiten al had zien staan want hij herkende me aan mijn roze paraplu (!!)

Dus. Hij vond het leuk en hij wil donderdag weer!

1 opmerking:

Janny zei

Ach gosh, wat een dag voor jullie beiden! En wat lief dat juf je even gebeld heeft om te zeggen dat het goed ging met je kleine-grote-man.
liefs