zaterdag 26 november 2011

Tijdens de lunch

Als kleine man uit school komt en 's middags vrij heeft, dan lunchen we samen aan de grote tafel. 


Dat is een redelijke uitzondering hier in dit huis. Want -ontaarde moeder als ik ben- ontbijten en lunchen we normaal gesproken "aan de kleine tafel". 


's Ochtends is dat vooral praktisch. Terwijl de boterham van kleine man ongemerkt zijn giegeltje in gaat, smeer ik mijn eigen brood en vul ik broodtrommeltjes voor de lunch.


 Maar op de woensdag- en vrijdagmiddag wil ik graag met hem aan de keukentafel lunchen.


Zijn verhalen horen over school. Horen wat hij allemaal gedaan heeft. Met wie hij gespeeld heeft. En wat hij geleerd heeft.



Niet dat hij me dat vertelt overigens. Want als ik hem van school haal, is het eerste wat hij zegt "ja, het was leuk! En nee, ik weet niet meer wat ik gedaan heb".

Nah, daar moet je het dan mee doen. 
Die 10-minuten gesprekken op school hè straks... ik denk dat ik ietsje meer tijd nodig heb ;)

Geen opmerkingen: