woensdag 21 december 2011

Over een herinneringsappje en een keuken

Sinds dit weekend heb ik het mooie IOS5 op mijn Iphone... het ging niet helemaal zonder slag of stoot, het installeren van die nieuwe software. 

Zo zijn er afspraken uit mijn agenda verdwenen en ook de laatste mailtjes, what's app berichtjes en sms'jes zijn foetsie. En dat ondanks de reservekopie he! Want hé, die had ik wel gemaakt *trekt met wijsvinger ooglid naar beneden*. Maar die kon ik niet meer terugvinden. 

Maar goed, die mailtjes en berichtjes... soit! Die afspraken daarentegen... ai ai ai, gelukkig kon ik veel terughalen van mijn interne harde schijf. Dus bij het kraken van m'n hersenen kon ik veel weer terug in mijn IPhone stoppen.

Wat er sinds die update ook ineens in gestopt is, is een herinneringsappje. Nah! Komt die even gelegen! Ik zeg; appje welkom! Ik ga gretig gebruik van u maken. Want oh oh oh, wat heb ik uw hulp nodig de komende tijd. BSO bellen, navragen hoe het zit met mijn verzekering, school bellen, Belangrijke Documenten opvragen bij Instanties, aanmelden voor zwemles (inschrijfkosten à 14 euro. Veertien euro!. En dan heeft t kindeke nog geen zwemles gehad he! Maar goed, ik besloot de lieve vrede te bewaren en me er maar bij neer te leggen, kindje dat niet kan zwemmen is tenslotte ook niet zo handig). 

Maar goed, waar was ik. Oh ja, bij mijn herinneringsappje. Daar staat sinds gisteren ook op:
verhuisberichten maken.

Want als die ene Instantie goedkeuring verleent aan die Belangrijke Documenten van die andere Instanties dan hebben wij een huisje met ingang van het nieuwe jaar! Een huisje waar nog ontzettend veel aan moet gebeuren. Want de vorige huurder was een fervent rookster (of roker, geen idee eigenlijk). Dus de plafonds zijn bruin (ja echt). En het schilderwerk is ook bruin. Geworden. 

En de keuken is ehmm... 'wat gedateerd'. 

Het laat zich lastig in woorden uitdrukken. Dus een foto zou de boel wellicht wat ophelderen (hoewel 'ophelderen' wellicht een wat enthousiaste woordkeus is, gezien de staat van onderhoud). 

Ik denk er nog even over na. Het schrikeffect is enorm namelijk.

Goed, mijn nieuwe appje dus. En alles wat ik aan het regelen ben. Zo ook mijn opleiding. Want ik tuf nu vanuit het Twentse ééns in de twee weken op woensdagavond naar Zwolle. Straks vanuit IJsselstein is dat niet echt een optie meer. Dus toen ik wist dat ik ging verhuizen heb ik gevraagd of ik overgeplaatst kan worden naar Utrecht. 

Net kreeg ik een telefoontje terug... er is geen plek meer in Utrecht op de woensdagavond. Op zaterdag wel. Maar die planning komt erg ongelukkig uit met de weekenden dat kleine man bij mij is. Hoewel ik het nu even somber in zie en ik bang ben dat ik mijn opleiding niet voort kan zetten, probeer ik te vertrouwen op het gevoel dat het heus goed komt. Ik weet nog niet hoe. Maar het komt goed *mantra inzet*


Hmm, toch die foto maar plaatsen? Niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd heb he?


Ja, dat bedoel ik dus.

Maar ook dáármee komt het goed. Want ik mag een nieuwe keuken uitzoeken!

Die tegeltjes echter.... die blijven zitten.

"want ze zijn nog niet kapot"

aldus de woningcorporatie.

Ach, het maakt voor mij niet uit. Ik ga er een mooi nieuw plekje van maken.

(Mèt een nieuwe keuken. Ha!)







2 opmerkingen:

By Ieke zei

Sinds gisteren ben ik volger en ik knal er maar gelijk een berichtje tegenaan. Vanuit Twente, dat dan weer wel ;)

Ik vind je tegeltjes helemaal retro en vet hip! Lekker laten zitten, wordt gewoon een retro keuken. Mocht je daar niet van houden, hebben ze bij de Xenos/bouwmarkt vast leuke stickers!

Tot later!

Anoniem zei

Tuurlijk komt het goed....
Je hebt straks weer een "oma om de hoek" en die past wel op de kleine man, hoor ;-)

liefs, Mia