donderdag 8 december 2011

Van retro via strak naar romantisch

De opdracht luidde; maak in perspectief een interieurontwerp met een designstoel als uitgangspunt. Mijn toebedeelde designstoel is de Panton Chair van Verner Panton. Dus of ik daar een leuk ontwerp voor kon maken.


Tja, de stoel is een vrij strakke, bijna retro achtig exemplaar. Dus een dito interieur zou voor de hand liggen. Ik vond het echter juist een uitdaging om te kijken hoe deze stoel in een contrasterend interieur zou staan.

Dus ik ben wat in de weer geweest met gehaakte dekentjes...


En met gebloemde kransen...


En goot deze ingrediënten in een interieur met een lieflijk kleurtje op de muur. Zette er een skattig tafeltje bij en als tegenhanger van al dat zoets maakte ik van de vloer een donker grijze gietvloer en timmerde ik wat planken tegen de muur.

En toen ontstond dit interieurontwerp. Ik zeg; kopje thee erbij?


Oh ja, last but not least. Ik had zo de smaak te pakken van het 'interieurontwerpen' dat ik nog twee ontwerpen heb gemaakt. Morgen en overmorgen zal ik daarover posten dus 'stay tuned'!

Geen opmerkingen: