zondag 26 februari 2012

VAW*

Sjonge. Laat ik weer eens een logje schrijven. Pfoe. Valt niet mee om de afgelopen weken onder woorden te brengen. Dus als dit stukje een beetje van de hak op de tak gaat, excuseer mij.

Even in chronologische volgorde. Eind januari was mijn laatste update. Over pas op de plaats. En dat is redelijk gelukt. Ofzo. Want officieel begon ik op 1 februari met mijn nieuwe job. Zonder teveel op de inhoud te gaan -want, dit is een prive blog- was mijn start rustig te noemen. Er waren nog geen opdrachten dus ik vulde mijn tijd met gesprekken voeren en de tijd die overbleef kon ik besteden aan het klussen in mijn huisje.

Ondertussen heb ik naar een nieuwe auto gezocht. En gevonden!


Kluste ik wat in mijn huis en ging ik zondag met een vriendin twee muurtjes behangen.



Haakte ik wat in de verloren uurtjes. Als ik even niet wilde denken aan al die dingen die me bezig hielden. En zo maakte ik een kleedje. Met de kleurtjes uit mijn behang. Het idee deed ik hier op. 


Was ik in het nieuwe stadhuis in Nieuwegein. Omdat we even naar de bibliotheek gingen. Wat een belevenis was dat! Ik maakte foto's. Ik was zwaar onder de indruk. 

Mijn moeder daarentegen stond ongeduldig naast me te trappelen. Zij had haar boeken uit en wilde nieuwe lenen. En gelijk heeft ze. Zo'n bieb wil ik ook wel lenen!



En gisteren, tijdens het wandelen met kleine man, zag ik het voorjaar. Eindelijk! En daar krijg ik zoveel energie van!


En gisteren ging ik ook naar de bioscoop met mijn kleine man. Naar de Sprookjesboom. "Mama, waarom is die heks zo gemeen? Waarom woont Assepoester in een kasteel? Hoe komt het dat de Reus zo dik is?"

Kindje, stel me wat eenvoudigere vragen. Dan kan ik je misschien antwoord geven :)


Oh en toen was vandaag verhuisdag deel 2. Want mijn spulletjes kwamen uit de opslag en werden naar mijn huisje gebracht. Eindelijk. Ik miste ze. Mijn bank. Mijn heerlijke bed. Het schemerlampje voor op mijn nachtkastje. Maar mensen, wat heb ik een troep toch eigenlijk. Dat een mens zóveel spullen kan hebben!

Als ik een beetje op orde ben, dan ga ik naar de Kringloopwinkel. En probeer ik meer weg te brengen dan mee terug te nemen. Echt.



En dat was even wat me zoal bezighield. De afgelopen periode. Heb nog niet het gevoel dat ik weer helemaal geland ben. Na dit alles. Maar een snufje tijd en een grammetje geduld en dat landen komt vanzelf! 

Op mijn eigen bank en in mijn eigen bed!




*Van Alles Wat

3 opmerkingen:

Janny zei

Hé Linda, wat goed weer iets van je te horen! Wat wordt jouw huis mooi zeg, met vrolijke, mooie kleuren. Kan zien dat je hard gewerkt hebt. Geniet er lekker van! Met je grote-kleine man.
liefs
Janny

sandra zei

Wat leuk om weer wat van je te horen.
Je huisje lekker gaan inrichten naar je eigen ideeën hartstikke leuk toch.Ben beniewd hoe je je huisje verder inricht leuk behang heb je in ieder geval.
Ik wens je veel succes en probeer er van te genieten.
Groetjes Sandra

Tessa zei

Wat een ontzettend leuk gehaakt kleedje! Ben benieuwd naar verdere foto's van je huisje, maar wel prachtig behang zeg!

Groetjes Tessa