zondag 1 juli 2012

Waszak

Mijn vriendinnetje gaat weg. Niet van de aardbodem natuurlijk. Hoewel, als je André Kuipers heet is dat heel normaal. Maar zo heet zij niet. Gelukkig :D

Dus gaat zij alleen maar naar de andere kant van de wereld. Naar Australië en naar Azië. Oh, en eerst nog even naar LA en Hawaii. Ja, ik zei nog: dat vind ik niet goed. Want hoe kan ik nou 6 of 7 maanden zonder 'samen koffie op de bank' of 'zand scheppen in Scheveningen'. Al die uren die we nodig hebben om bij te kletsen. Over Bailey's (héél belangrijk onderwerp mensen) en of we er nou alledrie twee op hebben of allebei drie. Dat soort grote vragen des levens zeg maar. 

Maar ik geloof niet dat ze zich daar iets van aantrok, van mijn "dat vind ik niet goed". Dus ging ze tóch oordopjes kopen. Voor het geval ze niet kon slapen in het vliegtuig, of in de rimboe, of tussen de aboriginals. En vroeg ze mij om een waszak te maken. 

Een waszak?

Ja, legde ze uit, zo'n ding die je kunt gebruiken om naar de wasserette te gaan en je je vuile was in kunt doen zodat ik niet met zo'n suf plastic tasje hoef te lopen. Ah, zo'n ding.

En nu was ik afgelopen weken behoorlijk druk. Behoorlijk érg druk zeg maar. Met werk. En met een reisje naar Singapore* en met het heel veel andere niet nader uit te leggen dingen die niet altijd even vanzelf gingen. Dus eigenlijk, feitelijk gezien had het niet zo met druk zijn te maken. Alswel met 'druk in mijn hoofd'. De paniek was op mijn gezicht te lezen geloof ik, dus zij ze heel lief; "maar als je geen tijd hebt hoeft het niet hoor!!". En dat voelde als een soort van opluchting.

Tot de vertrekdatum steeds dichterbij kwam. En ik haar toch echt iets persoonlijks wilde geven. En ik op het laatste moment dus toch besloten heb om wel een waszak te gaan maken.

En zo geschiedde. Met natuurlijk een doosje oordopjes erin. En omdat ze steeds vergat dat ze die al zelf gekocht had, ze aan iedereen die het vroeg vertelde dat ze ze graag wilde hebben, etc., heeft ze er nu negen. Negen doosjes van maar liefst 5 paar welteverstaan!

Kan ze ongestoord genieten van het draaien van de wastrommel met haar nieuwe waszak erboven op :)






Lief vriendinnetje, ik wens jou ontzettend veel plezier op je mooie reis! Ik ga met je mee. Op reis kun je tenslotte op vele manieren ;)



* een logje over Singapore volgt nog!





2 opmerkingen:

Angélique zei

Dat is toch een heel leuke last minute geworden ;-)
Heel veel sterkte met het gemis van je vriendin; gelukkig gaat ze niet emigreren.

Deborah zei

This is so pretty! I love it!