woensdag 12 september 2012

Kringloopvondsten

Een paar weken geleden bezocht ik de plaatselijke kringloopwinkel. Ik had gehoord dat ze ontzettend veel kleding verkopen en nu met de zomer bijna achter de rug ging ik op jacht naar mooie kledingstukken.




Van katoen. 




Met mooie printjes





Van bloemetjes.




In alle kleuren van de regenboog.





Veel rokjes die ik zag hangen waren niet in mijn maat. En ook de bloesjes waren me veel te groot.




Maar het deerde niet. Ik kieperde alles wat ik mooi vond over mijn arm. En toen mijn arm overvol was en er niks meer bij kon ben ik gaan filteren wat ik wel mee zou nemen en wat ik zou terughangen.

Dat was nog best moeilijk.




Want álles vond ik eigenlijk leuk! Met veel moeite heb ik toch wat dingen terug gehangen. Omdat het teveel leek op wat ik al had gekozen. Of omdat ik me afvroeg hoe ik dat moest combineren.

Thuis gekomen heb ik alles gewassen en gestreken. Heb ik verschillende printjes bij elkaar gelegd. Gecombineerd, geschoven, weggelegd en toch er weer bijgelegd. Misschien met een ander stofje erbij? Ja, dit 'matcht'.

Van een bestaand wikkelrokje heb ik het patroon overgenomen op patroonpapier. De bruikbare stukken stof van mijn tweedehands kleding uitgeknipt en er tezamen een nieuw rokje van gemaakt. 













Met een voor- én een achterkant.














Voor de mooie nazomerdagen...

En voor de herfstige dagen...



4 opmerkingen:

" me " zei

waw!!!!!!!!!!!!!!

Ja-Ni-nA - Elke dag zaterdag zei

Wat mooi, jij hebt talent voor het combineren van stofjes! Het is prachtig geworden!!

Anoniem zei

wat een leuke rokjes zijn dit, heb je een zand rokje als voorbeeld gebruikt?

Linda zei

@anoniem; klopt inderdaad!