woensdag 3 oktober 2012

Wind door m'n haren

Ik ben begonnen.

De laatste weken begon het steeds vaker te kriebelen. Ik wilde het gaan doen. En ik wist inmiddels ook hoe ik moest beginnen. Dat heb ik gelezen bij Francine

Maar zou ik het wel vol kunnen houden? En hoe moet dat in combinatie met werk, kind, huishouden?

Ben ik er het type wel voor?

Ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat ik serieus onderzocht heb of ik het kan inpassen in mijn -toch al- strakke schema. Tijdens de zwemles van kleine man was het eerste momentje waarop ik kan gaan hardlopen. En een keer in het weekend moet ook kunnen. Als kleine man bij mij is, rijdt hij op zijn fietsje met me mee. Als hij er niet is, zet ik mijn muziekje erbij aan.

Ook op vrijdagavond moet lukken. Ofwel in Twente, als ik kleine man heb weggebracht, ofwel thuis. Samen met kleine man. 

Oké de eerste hobbel leek genomen, ik kan er tijd voor vrij maken.

Nu goede schoenen. Want dat is belangrijk, heb ik me laten vertellen. Bij Runners World werd ik goed geadviseerd, er werd een filmpje gemaakt van hoe ik ren en ik heb een paar schoenen gepast en uitgeprobeerd. Ook heb ik er een hoesje kunnen kopen voor mijn IPhone.


Thuis ben ik een playlist gaan maken van lekkere muziekjes. En heb ik het appje 5k runner gedownload. Zondag begon ik. In het park. Ik was er al heel vroeg. Het zonnetje scheen en gaf het park een mooie herfstgloed. Het ging best lekker. Een interval van 1,5 minuut wandelen en 1 minuut rennen. Na de eerste minuut was ik buiten adem. Geen goed teken, dat had ik gehoord. Dus de volgende moest ik wat rustiger aan gaan doen. Gelukkig was ik weer op adem na 1,5 minuut wandelen en kon ik goed beginnen aan de volgende minuut rennen. 


Dit ging beter. Zo heb ik dit een paar keer gedaan en toen zei de stem dat ik nu 5 minuten moest wandelen, een cooling down en aansluitend stretchen. 

Ik stond precies bij het einde van de work-out weer voor de deur.

Vandaag ben ik voor de tweede keer gaan hardlopen. In de regen. Maar dat deerde niet. Ik vond het heerlijk!


2 opmerkingen:

Angélique zei

Heel goed, succes!

Janny zei

Lekker is dat he? Ik ben ook ooit begonnen met hardlopen en als de rust hier weer is teruggekeerd met de kleine man, pak ik het ook weer op! Pas maar op, het is echt verslavend hoor!! Goed van je dat je het gewoon gedaan hebt!
liefs!