zondag 30 juni 2013

Allemaal rokskes

Kwijlend keek ik de laatste tijd steeds op de site van King Louie en Tallulabelle. Van al dat lekkers word je heel hebberig. Heb ik gemerkt. Want het ene rokje na het andere wikkelvestje belandde in mijn winkelmandje en dus ook in mijn brievenbus.

Nu scheelt die sale een hele hoop. Maar toch he, dacht ik vaak, 'dakanikzellufook'. Met het boek Allemaal Rokjes van Mme Zsazsa moest en zou het gaan lukken. Het was me al een keer eerder gelukt een rokje te fabriceren aan de hand van haar patroon en uitleg. 

Toch ging het dit keer iets anders. Ik las de Belgische teksten, wat op zich al vermaak is, maar werd er niet echt wijs uit. Tot ik op het lumineuze idee kwam om een geliefd rokje (van King Louie, goh) over te nemen op patroonpapier. Daarvan wíst ik dat de maat goed was. Dat scheelt de helft.

Och en toen ging het ineens heel gemakkelijk. Ik ritsratste zo ineens twee rokjes onder mijn naaimasjien vandaan. Zonder rits. Maar met tricot tailleband. Dat wel. 

*blij meisje is*













4 opmerkingen:

Angélique zei

Leuke rokjes! Die zijn prima gelukt!

silly old suitcase zei

Wauw, deze rokjes zijn echt héél mooi geworden!
Goed gedaan hoor...

Groetjes

Studio 92 designs zei

Wat een gave rokjes! Ze zijn allebei erg leuk, maar die rood/wit geruite is m'n favoriet. Ik wil ook nog eens een poging wagen om zo'n rokje te maken, maar dat zal wel een meerjarenplan worden. ;-)

By Pastries zei

Mooie rokjes zeg! Mooie stofkeuze! Super!